Al sinds 1999, inderdaad, het jaar dat Feyenoord voor het laatst kampioen werd, is Hyundai verbonden aan de Wereldvoetbalbond FIFA en Europese Voetbalbond UEFA. Een goed huwelijk, zo noemt het autobedrijf de samenwerking zelf. Daarom zijn er ook contracten getekend van het WK 2018 tot en met het WK 2022 in Qatar.
Het automerk heeft een passie voor voetbal. De samenwerking is dan ook niet geheel toevallig het belangrijkste item in de marketingstrategie van het merk. Het merk biedt als official partner auto’s en bussen, waarvan de onderdelen op deze site te vinden zijn, aan de voetbalbonden.
Hyundai zorgt als partner voor het vervoeren van onder meer de nationale voetbalteams, de arbiters, vertegenwoordigers van de pers, vip-gasten, voetbalbestuurders, vedetten, artiesten en andere bekende vanuit alle landen ter wereld.
Het voetbal, en dan met name tijdens de EK’s en WK’s, zorgt voornamelijk voor een grote naamsbekendheid van het merk, met onder andere de i-serie als belangrijke verkoopserie. De i10 tot en met i40 worden, mede door het sponsorschap wereldwijd verkocht. Uiteraard zijn ook de hybride auto’s van het merk wereldwijd bekend.