FC Twente speelt welgeteld nog drie wedstrijden in De Grolsch Veste, althans als het aan Asahi Group in Japan ligt. De grootste bierbrouwer van dat land heeft onlangs Grolsch overgenomen en wil niet langer dat het merk nog aan alle negatieve publiciteit wordt blootgesteld.
1 april :)
Asahi Group is sinds februari eigenaar van Grolsch en heeft sinds die tijd nog geen enkel positief bericht over de club uit Enschede gehoord. Wegens het gigantische bedrag dat met de overname gemoeid is zien de Japanners geen andere keus dan de naam Grolsch vanaf komende zomer van het stadion te verwijderen.
Wel blijft Grolsch de bierleverancier van FC Twente. De Japanners zijn namelijk wel erg positief over de omzet van het bier in het stadion en zien daarom dan ook geen reden om dat contract op te zeggen.
FC Twente moet dus opzoek naar een nieuwe sponsor voor het stadion. Voormalig hoofdsponsor van Heracles Almelo, Polman, zou al in gesprek zijn met De Tukkers. Ook is er de mogelijkheid dat FC Twente kiest voor de naam van een voormalig speler als Epi Drost of Blaise Nkufo.
FCTtoday
01 April 2016Voor iedereen die zich helemaal kapot geschrokken is... 1 april! En proost hè!